Oppositiepartijen N-VA en Groen roepen op om gemeenteraad van 23 maart uit te stellen

Op 12 maart 2020, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Gezondheid, Informatie en communicatie

Oppositiepartijen Groen en N-VA roepen het gemeentebestuur op om de gemeenteraad van 23 maart uit te stellen. Dit heeft uiteraard alles te maken met de verspreiding van het Corona-virus in onze contreien.

“Dit gemeentebestuur heeft andere katten te geselen dan het voorbereiden van een gemeenteraad. We veronderstellen dat de punten die op de agenda zullen staan, gerust een maandje kunnen wachten”, zegt fractieleider Dominick Vansevenant (N-VA).“We willen alle steun bieden aan het gemeentebestuur waar dat nuttig is en/of nodig is. Er is ervaring genoeg binnen onze beide fracties.”

“We zijn ook solidair met onze verenigingen aan wie gezegd werd om alle activiteiten uit te stellen. Het zou niet kies zijn om een gemeenteraad te organiseren waar mogelijk 40-50 mensen aanwezig zijn in onze kleine raadzaal, met het risico op besmetting”, licht Guy Kestens, fractieleider van Groen toe. “Het gemeentebestuur moet zo lang en zo gefocust mogelijk kunnen werken aan dit probleem. En onze bestuurders moeten elke kans op besmetting daarom vermijden.”

De oppositiepartijen N-VA en Groen laten burgemeester Moons weten dat ze alles zullen doen om het gemeentebestuur bij te staan. “We moeten allemaal aan hetzelfde zeel trekken, er is geen marge voor politiek gekrakeel.”, besluiten de twee fractieleiders.