N-VA Keerbergen: veilig, sociaal, modern, duurzaam

Op 19 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Heimolen N-VA

N-VA Keerbergen: veilig, sociaal, modern, duurzaam

6 jaar geleden zaten de Keerbergse N-VA kandidaten vol goede bedoelingen en waren we relatief onervaren. Vandaag kan ik u zeggen dat we nog steeds vol goede bedoelingen zitten en ervaren zijn. Deze combinatie maakt dat de Keerbergenaren met een gerust hart hun stem aan ons kunnen toevertrouwen.

N-VA Keerbergen is een sterk merk geworden. Onze partij is de laatste 6 jaar verdrievoudigd wat betreft het aantal leden, het bestuur is meer dan verdubbeld en is met de ondersteuning van ons partijhoofdkwartier gegroeid tot een goed geoliede machine. Deze machine draait op vrijwilligers, sympathisanten en mandatarissen.

Voorstelling lijsttrekker, plaats 2, plaats 3, plaats 13 en lijstduwer.

Op plaats 13 is Koen Van Cleemput uw kandidaat. Koen is ook voorzitter van de gemeenteraad en straalt daar rust en kalmte uit. Hij is een fervente verdediger van de democratie en debat. Koen is kinesist van opleiding en werkt op de aankoopafdeling in de grootste ziekenhuisgroep van Vlaanderen, ZNA. Hij is zeer actief binnen tal van verenigingen zoals fanfare Sint-Cecilia, de Marnixring en Rotary. We rekenen op Koen’s stuurmanskunsten en rustige vastheid om Keerbergen mee te besturen.

Op plaats 3 kan ik u niemand minder voorstellen dan Frank Van Nuffelen. Frank is de man met de groene vingers in Keerbergen, hij is zelfstandige clematiskweker en dat merk je. Frank heeft de laatste 6 jaren hard gewerkt binnen de domeinen milieu, mobiliteit en financiën. Hij heeft zich hard ingezet om de gemeente financieel weer op de sporen te zetten en stelt zich volledig ten dienste van onze inwoners met raad, daad en beleid.

Op plaats 2 mag Inge Anno niet ontbreken. Inge begeleidt teams en individuen en geeft leiderschapstrainingen. Deze mooie dame in alle opzichten is het toonbeeld van positivisme. Zij spreekt telkens met kennis van zaken en communiceert klaar en helder. Inge heeft zich de laatste 6 jaar ingezet voor onze lokale economie en toerisme, onderwijs en gelijke kansen en gezondheid. Inge zal met dezelfde positieve ingesteldheid werken aan een nog beter en eerlijker Keerbergen.

Als lijstduwer stellen wij u Johan Segers voor. Johan is de drijvende kracht achter N-VA Keerbergen. We beschrijven hem regelmatig als de slimste mens ter wereld, maar met de komst van een aantal nieuwe jongeren in onze afdeling zal hij waarschijnlijk de tweede slimste mens ter wereld zijn. Johan is fysicus van opleiding en werkt voor de Europese instellingen voor fraudebestrijding. Zijn kennis en kunde komen goed van pas bij N-VA Keerbergen en doen deugd te hebben in Keerbergen.

Inge Anno: “Het zal u niet verbazen dat we als lijsttrekker onze burgemeester Dominick presenteren. Dominick is aimabel, blijft altijd rustig en kent zijn dossiers goed. Postjes en bij-jobkes, daar doet hij niet aan mee. Hij staat voltijds ter beschikking van zijn gemeente. Dominick is informaticus en ook dat is een interessante eigenschap in een gemeentehuis. Hij wil er de volgende 6 jaar terug voor gaan om Keerbergen verder op de trein naar de toekomst te zetten.”

Dominick Vansevenant: “Ik ben fier op de lijst die we gevormd hebben. Het is een team dat een dwarsdoorsnede van onze gemeente is; van zorgkundige tot zelfstandige, van student tot bejaardenhelper, van brandweerman tot gepensioneerde;…. Kandidaten die actief zijn in sportclubs, fanfare, vrijwilligerswerk doen,….”

We zeggen er ook nog even bij dat de lijst van N-VA Keerbergen volledig gevuld is, dat 11 vrouwen en 12 mannen zich zullen engageren en dat van de 23 kandidaten er 13 debuteren in gemeenteraadsverkiezingen. N-VA heeft als doel de grootste partij van Keerbergen te worden om de Keerbergenaren het beleid te geven die ze verdienen.

Kern van ons beleid

De kern van het N-VA beleid is gebaseerd op een aantal voor zichzelf sprekende menselijke waarden en normen. Integriteit, eerlijkheid en gezond verstand combineren we met werklust.

N-VA Keerbergen wil hard werken aan een veilig Keerbergen, ook in het verkeer. We zien de criminaliteitscijfers stelselmatig dalen, we zien het aantal verkeersongevallen eveneens dalen.

We werken verder aan het sociale weefsel van onze gemeente. Daarvoor heeft de Keerbergenaar geïnvesteerd in onze scholen, in ons gemeenschapscentrum, in onze verenigingen en in onze sport. 6 jaar geleden was er geen GC Den Bussel, nu wel. We hebben ook de sportfaciliteiten verdubbeld en de scholen grondig gerenoveerd.

We werken verder aan de modernisering van onze gemeente. We werken vandaag efficiënter en moderner dan 6 jaar geleden, we doen meer met minder middelen. De Keerbergenaren hebben geïnvesteerd in duurzaamheid. Gebouwen zijn energiezuiniger, extra groen is aangelegd (bvb. geboortebos, gemeentelijk park).

Creatieve politiek

Om aan te tonen dat N-VA Keerbergen verder denkt dan de neus lang is geven we u een aantal korte programmapuntjes mee die u binnenkort in onze communicatie zal terugvinden. Uiteraard is de kern van ons beleid de leidraad. Maar vermits u leden van de pers altijd wel gewonnen bent voor creatieve ideeën, geven we u deze graag mee. (bericht aan de media)

• Het kapellekesplan: de renovatie van de heimolen zit in de pijplijn, het uurwerk van de kerktoren wordt binnenkort aangepakt. We stellen aan de kiezer voor om ook een ander stukje erfgoed te redden voor de toekomst: onze kapelletjes. Her en der staan er in Keerbergen, soms privé, soms publiek. Ook hier hebben we oog voor, samen met onze inwoners maken we er werk van.
  • Wijkbudgetten: verschillende gemeenten in Vlaanderen gebruiken dit al. Het laat inwoners in wijken toe om zelf een stukje beleid te beslissen. Dit kan gaan van het plaatsen van straatmeubilair tot projecten rond zwerfvuil tot het organiseren van thema-avonden. Wijken beslissen zelf met een klein beetje budget van de gemeente.
  • S.I.N., senioren informatie netwerk: naar analogie van onze BIN’s starten we met SIN’s. Dit netwerk van senioren zal strijden tegen vereenzaming en zal toelaten om buren die wat ouder worden en het wat moeilijker krijgen elkaar wat in de gaten te houden. Blijft het licht branden, blijven de rolluiken naar beneden…. Misschien wel een indicatie dat er iets mis is? Daarom een S.I.N.