N-VA Keerbergen lanceert grote burgerbevraging

Op 8 maart 2024, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Informatie en communicatie

N-VA Keerbergen zet in op participatie. Daarom organiseert de partij een volksbevraging over diverse thema’s zoals mobiliteit, jeugd, senioren, openbare werken en sport.

“Alvorens we ons definitieve verkiezingsprogramma kenbaar maken, willen we de stem van de Keerbergenaar horen”, zegt Dominick Vansevenant.
N-VA Keerbergen gaat niet over één nacht ijs om zijn verkiezingsprogramma kenbaar te maken. De partij wil eerst luisteren naar de Keerbergenaar en doet dit met een uitgebreide enquête over verschillende thema’s.

Oud-burgemeester Dominick Vansevenant: “We willen eerst en vooral luisteren naar de bezorgdheden van onze inwoners. Op basis van deze resultaten kunnen we ons verkiezingsprogramma bijschaven. Het is immers belangrijk dat we naar de ‘stem’ van de Keerbergenaar luisteren. Daar draait het om. Waar ligt de Keerbergenaar van wakker? Wat kan beter? Wat vindt hij of zij van de aanpak van het huidige bestuur?”

Stem

Dit betekent dat elke inwoner een N-VA-folder in de bus krijgt om verzuchtingen neer te pennen of op een eenvoudige manier de vragenlijst kan invullen en naar de lokale N-VA-afdeling kan sturen.

“Een dergelijke bevraging in Keerbergen is ongezien”, zegt Dominick Vansevenant. “We kunnen uiteraard niet alle punten realiseren binnen een legislatuur maar doen wel onze best om werk te maken van de meest prangende hoofdstukken.

Mobiliteit, de sportinfrastructuur en het seniorenbeleid zijn maar enkele voorbeelden die
in de toekomst beter kunnen worden aangepakt. We willen op maat van de
Keerbergenaar werken met een ongeziene bevraging”, zegt Vansevenant.

Wakker

Een dergelijke bevraging betekent participatie. Daar wil de lokale afdeling op inzetten.
“We willen in de aanloop naar de verkiezingen in oktober vooral niet spreken vanuit een ivoren toren zoals sommige andere partijen.

We luisteren naar mensen, naar inwoners, naar de verzuchtingen van onze jeugdverenigingen, senioren. We zijn wakker en alert naar hun vragen en verzuchtingen”, zegt Dominick.

N-VA Keerbergen wil niet meer aan de zijlijn staan zoals de voorbije zes jaar. “In ons partijprogramma dat we binnenkort en na de bevraging kenbaar maken, concretiseren we punten binnen verschillende beleidsdomeinen”, besluit Dominick.

De bevraging kan via deze link gevonden worden: https://t.ly/rrx-4