N-VA Keerbergen doet niet mee aan de graaicultuur, stuurt naar jaarlijkse gewoonte ticket Rock Werchter terug naar Livenation

Op 27 juni 2017, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Financiën, Informatie en communicatie
Vaccin tegen graaien

De fractie van N-VA Keerbergen stuurt vrijkaarten voor Rock Werchter en Werchter Classic 2017 terug naar Livenation. “Het aanvaarden van dergelijke geschenken vinden wij deontologisch niet verantwoord, de politieke gebeurtenissen van de jongste maanden en dagen geven ons gelijk in deze visie die wij al jaren toepassen.”, zegt voorzitter Johan Segers (N-VA), “Graaien, hoe klein of groot de bedragen ook zijn, brengen de politiek in diskrediet. Wij trachten hiermee een signaal te geven aan andere politici die soms de lijn tussen wat kan en wat niet kan, niet meer vinden”.

De vrijkaarten van de N-VA-fractie en de extra kaarten voor de burgemeester hebben een waarde van meer dan 2.000 EUR. “Deze vrijkaarten krijgen politici niet voor hun mooie ogen, maar hebben altijd een bijbedoeling. Als we naar Rock Werchter willen gaan, zullen we onze inkom zelf wel bekostigen. Politici dienen het goede voorbeeld te geven omdat ze werken met geld van de gemeenschap.”, laat Marc Van Herck, fractieleider van de N-VA-fractie weten.

De kaarten werden aangetekend teruggestuurd naar Livenation te Mechelen.