Ministers Crevits en Muyters kennen samen met het GO! Onderwijs van de Vlaamse gemeenschap een subsidie van 208.000 EUR goed om sportfaciliteiten GO! Atheneum Keerbergen beter geschikt te maken voor samenwerking met Keerbergse sportclubs.

Op 5 april 2017, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Sport
Voorbeeld sportvloer

In 2013 zijn de directie van het GO! Atheneum Keerbergen en het gemeentebestuur Keerbergen tot een akkoord gekomen waarbij de sportinfrastructuur van het Atheneum open gesteld werd aan de Keerbergse sportverenigingen. De nodige budgetten, reglementen en overeenkomsten werden vorm gegeven en de samenwerking werd gestart. “Deze samenwerking werkt goed en is de laatste jaren stelselmatig aan het uitbreiden. De Keerbergse sportclubs hebben met deze deal terug kunnen ademhalen, hebben aan hun uitbreiding kunnen werken en kunnen nieuwe activiteiten uitbouwen”, zegt Burgemeester Dominick Vansevenant (N-VA), ook verantwoordelijk voor sport.

Eind 2016 heeft het GO! Atheneum Keerbergen, met ondersteuning van het gemeentebestuur een subsidieaanvraag ingediend bij SPORT.VLAANDEREN om te investeren in de sporthal van het Atheneum. De bedoeling was om de mogelijkheden binnen onze samenwerking verder te maximaliseren. Deze subsidie laat toe de huidige sportvloer van de grote sporthal, omnisporthal en turnhal, opbergruimte en elektronische toegangscontrolede en het sanitair te vernieuwen.

Het totale bedrag bestaat uit 100.000 EUR van SPORT.VLAANDEREN, 100.000 EUR vanuit GO! Infrastructuur en 8.899 EUR exploitatiesubsidie sport. Met deze subsidie zullen kortelings de nodige werken uitgevoerd worden.