Hockey Tigers en Gympies verankerd in Keerbergen - heet van de naald

Op 19 december 2017, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Sport

Minister van sport Philippe Muyters (N-VA) kent een subsidie van 280.626 EUR toe aan Keerbergen voor de realisatie van een kwalitatief hoogstaand kunstgrasveld voor de Hockey Tigers en de uitbreiding van de gyminfrastructuur voor de Gympies. Beide projecten zullen dus uitgevoerd kunnen worden in 2018.

“Zo bieden we deze 2 sportclubs een sportieve en professionele toekomst verankerd in Keerbergen,” zegt Dominick Vansevenant (N-VA), burgemeester, “onze sportinfrastructuur staat door het grote succes van sport in onze gemeente onder druk en heeft deze uitbreidingen broodnodig. Deze subsidie helpt ons om deze 2de fase te realiseren. Deze 2de fase van de toekomstvisie sportinfrastructuur is een sleutelelement in de sportgeschiedenis van Keerbergen. Na de renovatie van de A-sporthal, uitbreiding van het sportaanbod, de overeenkomst met het Atheneum Keerbergen voor het gebruik van hun sporthal zullen deze 2de fase en de toekomstige 3de fase een meer dan verdubbeling, bijna verdrievoudiging van de sportfaciliteiten als effect hebben ten opzichte van 5 jaar geleden”.

Overeenkomst atheneum: de Keerbergse sportclubs gebruiken de grote sporthal van het Koninklijk Atheneum, vooral ’s avonds en in de weekends. Nieuwe sportvloer paasvakantie 2018.

Fase 1: renovatie sporthal blok A, buitenfitness, gevechtsportzaal, cafétaria.

Fase 2: Omvormen sporthal blok B tot een complex enkel voor de Gympies.

Fase 3: bouwen van extra sporthal  voor binnensporten, ook voor tennis TC Keerpunt, studiewerk is nu gestart.

Subsidies zoeken loont, zo is het nog geen jaar geleden dat we een subsidie voor het Atheneum Keerbergen hebben ontvangen van 208.000 EUR voor de vernieuwing van de sportvloer. Dit in het kader van het openstellen van schoolsportinfrastructuur voor lokale sportverenigingen.

In Vlaams-Brabant is Keerbergen de grootste ontvanger van deze subsidie.