Grote geld belangrijker dan verenigingen?

Op 26 mei 2020
Geen Molenfeesten door Corona

Tijdens de gemeenteraad van maandag 25 mei heeft de meerderheid een voorstel van Dominick Vansevenant (N-VA) om het gemeentelijk budget dat dit jaar gediend zou hebben om de Molenfeesten te financieren aan onze verenigingen toe te kennen, weggestemd. "Vreemd, cynisch en wraakroepend. 170 duizend EURO Keerbergs belastingsgeld spenderen aan een kapitaalsverhoging voor Elia is vlotjes goedgekeurd. Verenigingen worden met een kluitje in het riet gestuurd. Onze verenigingen hebben de pech een gemeentebestuur te hebben dat liever geld investeert in Elia (de beheerder van hoogspanningsnetwerken met erg grote belangen in onder andere Duitsland) dan in het kostbare verenigingsleven.

"Een gemiste kans om onze Keerbergse verenigingen toch nog iets van hun desastreus jaar te laten goedmaken", zegt Dominick, "Berichten vanuit het Keerbergse verenigingsleven tonen aan dat de crisis een gat in hun financiën heeft geslagen. Dit bestuur heeft een cynisch hart voor de verenigingen."