Gemeentebestuur tackelt Hockeyclub Keerbergen Tigers

Op 29 oktober 2019, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Financiën, Sport
Gemeente tackelt hockey

Tijdens de gemeenteraad van 28 oktober werd het bestek van de aanleg van het nieuwe kunstgrasveld goedgekeurd. Een forse investering van ongeveer 750.000 EUR. "Een goede zaak dat dit bestuur onze ingeslagen weg verder zet.", dixit Dominick Vansevenant (N-VA), grondlegger van dit project, "Dit falende gemeentebestuur vraagt echter een blanco cheque van de Hockeyclub Keerbergen Tigers." Als we kijken naar hoe de kosten van het hockeyveld verdeeld zullen worden zien we dat het gemeentebestuur 375.000 EUR investeert, de Vlaamse overheid via een subsidie van 22,42% en de Hockey Tigers het saldo.

Op het eerste zicht geen vuiltje aan de lucht, maar dit gemeentebestuur knijpt zijn katjes in het donker. Het gemeentebestuur is namelijk bouwheer en wikt, weegt en beslist. De Hockeyclub Keerbergen Tigers betalen het saldo. Bij tekort aan budget, wat uiteraard meer gebeurt dan een overschot van budget, is de betaler van het saldo, de Tigers dus, de pineut.

"Een voorstel om het financiële risico van de taak als bouwheer bij de gemeente te leggen, waar het volgens ons thuishoort, en het gemeentebestuur te responsabiliseren als hoofdrolspeler in dit project, is op een koude steen gevallen. Laat ons nu maar hopen dat deze koude steen binnenkort niet bloedrood door de cijfers van de Hockey Tigers kleurt. Een gemeentebestuur helpt zijn verenigingen waar het kan, zet ze niet voor schut en vraagt dus nooit een blanco cheque.", besluit Dominick.

Het verbouwingsproject van de Gympies volgens hetzelfde systeem verdient volgens ons ook beter. We houden het project in de gaten in het belang van onze sportclubs.