Gemeente stapt in Commerciële Inspiratie

Op 28 april 2016, over deze onderwerpen: Lokale economie

Het schepencollege van 28 april 2016 keurt de instap in "Commerciële Inspiratie" door de gemeente Keerbergen goed.

We zitten middenin een retailrevolutie. De technologie verandert zienderogen, de impact van sociale media en e-commerce nemen toe. Ook de consument verandert. Hij wordt grijzer, koopt en vergelijkt online, is prijsbewuster en steeds meer een marketeer. Als zelfstandig ondernemer is het niet altijd gemakkelijk om met deze uitdagingen om te gaan. Commerciële Inspiratie wil gevestigde detailhandelaars, horeca-uitbaters en dienstverleners aanzetten om na te denken over de rol van hun fysieke zaak en het winkelen in de toekomst.

“De gemeente Keerbergen stapt nu in dit project, de nodige middelen komen van het fonds van belasting op reclamedrukwerk. Normaal betaalt de gemeente een stuk per deelnemende ondernemer en draagt de ondernemer zelf ook een stukje bij. De 300 EUR die de ondernemer zelf betaalt zal hij of zij kunnen recupereren indien het volledige traject doorlopen is”, zegt Inge Anno (N-VA), schepen van lokale economie, “het project is voor onze ondernemers dus kosteloos. Dit past in onze doelstellingen om onze ondernemers en handelaars bij te staan om beter gewapend te zijn in de snel evoluerende wereld waarin we leven. Lokale handel is een van de speerpunten van dit beleid en deze ondersteuning is een nieuw, belangrijk element. Ook de LEK-adviesraad heeft dit aanbod dat we doen met beide handen vastgegrepen en daar kunnen we alleen maar blij mee zijn.”, gaat de schepen verder.

Het project biedt plaats voor minstens 10 deelnemende handelaars. Totaalbudget gereserveerd, komende uit het fonds van reclamedrukwerk, bedraagt 8.470 EUR.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is