Jonge leeuwen voor N-VA Keerbergen

Op 6 september 2018, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Financiën, Gelijke kansen, Gezondheid, Informatie en communicatie
N-VA Jeugd

Jonge leeuwen voor N-VA Keerbergen

U hebt ze misschien al eens op de affiches in de gemeente gezien? Behalve enkele ‘gevestigde waarden’ trekt N-VA Keerbergen dit jaar ook met enkele jonge, nieuwe kandidaten naar de kiezer. Klinisch onderzoekster Zina Raymaekers (28) staat op de 14de plaats. Handelsingenieur Mathias Hauben (23) en studente bouwkunde Lisa Van Den Dries (21) bezetten respectievelijk plaats 7 en 8 op onze lijst. Op plaats 19 vinden we Maarten Gabriëls, ons jongste bestuurslid en in Keerbergen welbekend wegens zijn passie voor ons erfgoed. Deze jongeren vertegenwoordigen een nieuwe generatie in de Keerbergse politiek en stellen zich graag even voor.

Wegen op beleid

Deze jonge kandidaten staan niet louter als symbool op de N-VA lijst, maar willen echt op het beleid wegen. “Niemand kan ontkennen dat Keerbergen onder impuls van N-VA de voorbije 6 jaar ongelooflijk veranderd is. Nu komt het erop aan die verandering te bestendigen en daar willen wij aan meewerken. Onze lijst en bestuursploeg weerspiegelt perfect de diversiteit in onze gemeente. N-VA is de volkspartij bij uitstek en we geloven heel sterk dat we met een frisse kijk op de zaken wel degelijk een verschil kunnen maken! Keerbergen moet aan iedereen iets kunnen bieden en dus ook aan jongeren; zowel de kinderen, schoolgaande jeugd, als young professionals.”

Onze kandidaten

Zina Raymaekers is met haar 28 jaar meteen het ‘oudste’ lid van al dit jong geweld. Als site manager bij Janssen Pharmaceutica is het niet verwonderlijk dat ze een lans breekt voor een gezondheidsbeleid op maat van de gemeente. Welzijn in onze gemeente geldt natuurlijk niet alleen voor onze inwoners, maar ook voor onze dieren en dankzij haar jarenlange ervaring als vrijwilliger in een dierenasiel zal Zina hier zeker een voortrekkersrol in spelen.

Lisa Van Den Dries (21) is een laatstejaarsstudente bouwkunde. Haar oog voor openbare ruimte zou ze graag aanwenden om mee de Keerbergse dorpskern om te toveren tot een bruisend centrum voor bewoners en de middenstand. Geïnspireerd door haar studies, zou ze ook graag zien dat meer jongeren (en meer meisjes) worden aangespoord om voor een STEM-studierichting (science, technology, engineering and mathematics) met werkzekerheid te kiezen. Als fervent dierenliefhebster wil ze - net zoals Zina - het Keerbergs dierenwelzijn hoog op de agenda zetten.

Mathias Hauben, 23 jaar, is handelsingenieur en al even actief als bestuurslid. Hij heeft zijn interesse voor financiën meegenomen naar de N-VA, die na 6 jaar van doortastend – en soms moeilijk – beleid de gemeentelijke begroting op orde heeft gekregen zonder te gaan voor halfslachtige oplossingen of prestigeprojecten. Mathias hoopt dat die lijn kan worden doorgetrokken naar de toekomst, ook voor onze jeugd. Een oud zeer hierbij is de inrichting van een fuiflocatie voor jongeren, waar nog steeds geen sluitende oplossing is. Voor sommigen is elk feestje er ongetwijfeld een te veel, maar samen met gemeentebestuur en jeugd kan er ongetwijfeld een duurzame oplossing uitgewerkt worden.

Maarten Gabriëls (18 jaar) houdt zich al geruime tijd bezig met de Keerbergse dorpsgeschiedenis –hotel Le Grand Veneur is misschien wel zijn bekendste wapenfeit – en heeft dus eigenlijk geen introductie meer nodig. Maarten wil er dan ook heel graag voor zorgen dat het Keerbergs patrimonium behouden blijft voor de jeugd. Naast het behoud van cultuur, streeft hij ook naar aandacht voor ons milieu om te zorgen dat ook de volgende generaties kunnen blijven genieten van het Keerbergs groen.

U ziet het, onze jonge leeuwen staan volledig klaar om samen met u te bouwen aan een Keerbergen dat werkt voor alle leeftijden!