Blauw bestuur betaalt zich blauw aan blauwe grond

Op 30 april 2019, over deze onderwerpen: Efficient bestuur, Financiën, Patrimonium

Opvallend dossier tijdens de gemeenteraad van 29 april: de aankoop van een stukje bosgrond aan het containerpark. Grootte 50 are, kostprijs maar liefst 150.000 EUR. Geschat door een landmeter die er deze ongelooflijke waarde aan toekende zonder zelfs maar referenties in het dossier op te nemen.

De N-VA fractie vroeg daarom het uitstel van dit punt en een tweede schatting. “50 are bosgrond aankopen voor 150.000 EUR, zelfs als dit een bestemming heeft met openbaar nut, is er echt wel over. Daarom vroegen we een tweede schatting.”, zegt Lisa Van den Dries (N-VA), “Ons voorstel om het dossier met slechts een maandje uit te stellen om een bijkomende schatting te vragen, is weggelachen en weggestemd door zowel OpenVLD als CD&V.”

Geen goed bestuur

Dominick Vansevenant, fractieleider van N-VA gaat zelfs nog een stapje verder: “Dit dossier getuigt van slecht en krom bestuur. Blauwe verkiezingsborden stonden enkele maanden geleden op deze grond, zou de bereidwilligheid van dit blauwe bestuur om te veel te betalen hier mee te maken hebben? Nu betaalt dit blauwe bestuur met het geld van de Keerbergenaren zich blauw aan blauwe grond. Het kan en moet beter.”

De N-VA fractie zal hiervoor klacht indienen bij het Agentschap Binnenlands Bestuur.