Open VLD verloochent eigen kiezers

Op 7 mei 2012

N-VA Keerbergen gelooft meer dan ooit in de kracht van verandering

“Tekenend voor de panische angst die er heerst bij drie politieke fracties in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober!” Dat is de reactie van Johan Segers, voorzitter N-VA Keerbergen, op de bekendmaking van de kartellijst “Keerbergen 2020”. De vorming van deze kartellijst heeft niets te maken met inhoudelijke overeenkomsten tussen de drie partijen of de zogenaamde ‘positieve sfeer’ die er heerst, maar heeft alles te maken met het politiek overleven van de drie. De Open VLD is daartoe zelfs bereid om haar eigen kiezers te verloochenen. Van paniekvoetbal gesproken…

“Dat huidig burgemeester Ann Schevenels (Open VLD) opnieuw burgemeester wilde worden, wist iedereen al langer. Dat ze daarvoor een allegaartje bij elkaar zou harken, komt inderdaad als een verrassing!”, dixit voorzitter Johan Segers.

Het ultieme bewijs dat ze met ingetrokken staart naar 14 oktober toe gaan. Een kartel met Sp.a? De puinhopen van paars zijn al langer bekend, niet? Hoe zullen beide partijen omgaan met bijvoorbeeld het migrantenthema?

‘Goede samenwerking’? Zo wordt aangehaald als rechtvaardiging om met elkaar in zee te gaan … Die goede samenwerking kwam er pas nadat Marcel Schroos uit de gemeenteraad verdween en Paula Geeraerts als N-VA gemeenteraadslid als enige oppositie overbleef. De oppositie bleek dan plots geen oppositie meer te zijn. Voordien waren de voorbeelden van animositeit tussen Open VLD en Lijst Schroos legio.

Met deze kartellijst kan alleen het desastreuze financiële beleid verder gezet worden. De tekorten stapelen zich op, de spaarpot is leeg en de inkomsten dekken de kost van de gemeentelijke werking niet eens. Benieuwd of hun belastingsbelofte, i.e. geen verhoging, kan gehandhaafd blijven?

Hoe dan ook, de kaarten liggen nu meer dan ooit duidelijk op tafel: er is maar één mogelijk alternatief in Keerbergen “N-VA en haar rotsvast geloof in de kracht van verandering”.