N-VA Keerbergen lost problemen op, alternatieve locatie voor fuifzaal gevonden

Op 20 januari 2015

Terwijl het gemeentebestuur afgelopen maand GC Den Bussel als fuiflocatie had uitgesloten, vindt het nu een alternatief in de gemeentelijke sporthal.

Alhoewel ze eerder hadden beloofd dat het wel toegelaten zou zijn, besliste het gemeentebestuur in december om GC Den Bussel niet als fuifzaal voor de jeugdverenigingen ter beschikking te stellen. Veiligheidsoverwegingen bleken hierbij een hoofdrol te spelen, waarna het gemeentebestuur beloofde naar een alternatief op zoek te gaan. Dat hebben ze gevonden in de gemeentelijke sporthal, waar – mits enkele aanpassingen – weldra één zaal (PZ3 in blok B voor de kenners) als fuifzaal kan fungeren. ‘We hebben deze locatie door de brandweer laten onderzoeken en mits de nodige branddeuren, bescherming van de vloer en extra sanitair via een toiletwagen zal er vanaf september plaats zijn voor 480 fuifgangers’, zegt burgemeester Dominick Vansevenant (N-VA). ‘Daarmee komen we tegemoet aan de vraag van onze jeugdverenigingen om elk een kleine fuif te mogen organiseren in onze gemeente.’

Maar omdat dat slechts vanaf het najaar zal mogelijk zijn, stelt het gemeentebestuur een tent ter beschikking van de Chiro en scouts om in afwachting al twee fuiven te houden. Bij Chiro Keerbergen zijn ze alvast tevreden met de geboden oplossing. ‘We zijn blij dat er een alternatief is gevonden én dat we niet lang meer moeten wachten om een fuif te organiseren’, zegt Tom Tollenaere, leider van de Chiro. ‘We zijn nu volop bezig om onze lentefuif te organiseren. Hopelijk zal alles zonder al te veel problemen lukken.’

Dat hoopt ook burgemeester Vansevenant, zodat het geboden alternatief een definitieve oplossing kan worden. ‘Goede afspraken maken goede vrienden’, besluit hij. ‘Het gemeentebestuur en de politie zullen de verenigingen ondersteunen om deze fuiven tot een goed einde te brengen.’