Kaas & wijnavond met Jan Jambon & Theo Francken

Op 24 december 2010

Het spreekt vanzelf dat N-VA Keerbergen uitkijkt naar 2012. De afgelopen jaren hebben we de partij stevig op de kaart gezet in onze gemeente en we zullen dat blijven doen tot oktober 2012. Het startschot van onze voorbereidingen werd gegeven op 4 december 2010 met onze kaas- en wijnavond met federaal fractievoorzitter Jan Jambon. De zaal “In den Rooden Leeuw” was tot de nok gevuld voor een gezellig samenzijn waarbij politiek en gastronomie met elkaar verweven waren.

Kamerlid Theo Francken uit Lubbeek beet de spits af met een toespraak over inburgering en migratie. Een thema dat brandend actueel is nu de winter in het land is en een te grote groep mensen onderdak moet vinden tegen de koude. Onze partij wil één minister bevoegd maken voor dit heikele thema om menselijke drama’s te voorkomen. Onze hoofdgast die avond was Jan Jambon, fractieleider van onze partij in de Kamer en medeonderhandelaar bij de vorming van de federale regering. Jan schetste het hele proces van 13 juni tot op de dag van vandaag. Een hallucinant verhaal met hilarische momenten die je nauwelijks voor mogelijk acht in een moderne democratie (of beter in een kunstmatige constructie van twee democratieën).