Erik Van Eycken

Erik Van Eycken, ex-journalist bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Radio 2 vervoegt met veel plezier de N-VA-ploeg in Keerbergen.

“Als fotograaf, copywriter en communicatie-expert denk ik een meerwaarde te kunnen zijn voor deze fantastische ploeg”, zegt hij. Erik heeft twee kinderen en woont sinds 17 jaar in Keerbergen. Zijn roots liggen in de Druivenstreek maar wil nooit meer weg uit deze mooie gemeente. “Mijn hart ligt in Keerbergen. Op korte tijd leerde ik hier vele mensen kennen en toen ik hier pas woonde, werd ik lid van de cultuurraad toen de voorbereidingen van ons cultuurcentrum Den Bussel werden geconcretiseerd.”

Bruisend Keerbergen

Erik wil de man en vrouw op straat helpen, een luisterend oor zijn en de gemeente opnieuw bruisend maken. “We kunnen niet ontkennen dat Keerbergen meer moet bruisen. Bovendien dient de Jeugdraad meer zeggenschap te krijgen wat nu helemaal niet het geval is. Momenteel wordt niet geluisterd naar dit belangrijk adviesorgaan. Een nieuw jeugdhuis of een mobiele versie is broodnoodzakelijk om onze jeugd in eigen gemeente uitgaansmogelijkheden te geven.”

Sterke lokale economie

Onze handelaars in het centrum hebben geleden onder de werken die meer dan twee jaar duurden. Geen omelet zonderen eieren te breken, maar toch verdienen onze handelaars meer aandacht. “Schakel de LEK en Keerbergen Onderneemt in om acties uit te wikkelen waardoor onze ondernemers en de kleinhandel opnieuw sterk wordt”, legt hij uit.

Erik is vooral geïnteresseerd in cultuur, jeugd, lokale economie en dierenwelzijn.