N-VA zet Keerbergse papa’s in de bloemetjes

Op 25 juni 2012

N-VA Keerbergen wil aan de kar te trekken voor een gezinsvriendelijke leefomgeving

Op zaterdag 12 en zondag 13 mei zendt N-VA-Keerbergen haar zonen en dochters uit om onze papa’s letterlijk in de bloemetjes te zetten op hun feestdag. We willen daarmee onze eis kracht bij zetten dat in de toekomst elke beleidsbeslissing de gezinstoets moet kunnen doorstaan, vertelt Keerbergs N-VA-voorzitter Johan Segers. Door een gezinstoets moet het beleid bij elke geplande maatregel nagaan wat de gevolgen zijn voor gezinnen met kinderen, op die manier kunnen we blijven werken aan een gezinsvriendelijke woon- en leefomgeving voor onze gezinnen, aldus nog de voorzitter.

Kleinschalige speelpleinen

N-VA zet Keerbergse papa’s in de bloemetjesKeerbergen mag dan al veel groene ruimte hebben, weinig tot niets is daartoe ingericht voor kinderen en hun ouders. Stel uzelf de vraag: waar kan u in Keerbergen met uw gezin naartoe om aangenaam te verpozen? Zonder dat u daarvoor op kosten wordt gejaagd? Ik laat u zelf het antwoord geven We willen dan ook werken maken van een locaties waar gezinnen met kinderen elkaar kunnen treffen in een aangenaam kader. En dat moeten we per wijk durven bekijken. Een leuke speeltuin kleinschalig of ergens een meer uitgebreidere waar voor alle leeftijden wat wils is: met wat neerhofdieren (een geitje, wat kippen, ), met een leuk terras van waarop ouders een oogje in het zeil kunnen houden en uiteraard de nodige speeltuigen. Moet realiseerbaar zijn!

Want dat is één van de speerpunten van N-VA: werken aan de versterking van het sociaal weefsel. Hoe doe je dat beter dan mensen aan te moedigen om elkaar op te zoeken? Een aangename, groene omgeving hebben we hier in Keerbergen sowieso al. Nu moeten we alleen nog werk maken van een gezinsvriendelijke aankleding ervan.

Want de samenhang in een leefgemeenschap versterken, dat begint best op gemeentelijk niveau. En iedereen weet dat meer samenhang het beste antigif is tegen een individualistische samenleving. Een warm, groen en gezinsvriendelijk Keerbergen dat bruist van energie en bedrijvigheid: dat is iets waar N-VA-Keerbergen voor wil gaan. En daarom vragen we op 14 oktober een duidelijke keuze voor N-VA aan de kiezer. Want hoe sterker de kaarten zijn die we krijgen, hoe duidelijker de positieve veranderingen zullen zichtbaar worden, besluit Johan Segers.