N-VA wil samenwerking tussen handelaars en politie

Op 9 juli 2012

"Meer dan voldoende reden om het veiligheidsthema op tafel te leggen na 14 oktober", zegt Keerbergs N-VA-lijsttrekker Dominick Vansevenant. "N-VA keerbergen stelt dan ook al onmiddellijk een oplossing voor: investeren in een buurtinformatienetwerkof of kortweg BIN."

Een BIN is een samenwerking tussen burgers, handelaars en politie. Iedereen kan zich gratis aansluiten. Wanneer je iets abnormaals opmerkt of er is iets gebeurd, kan je dit melden. Wanneer het om nuttige informatie gaat, dan krijgen alle leden van het BIN een (gratis) alarm per SMS, telefonisch, per fax of via e-mail. Dominick Vansevenant, lijsttrekker N-VA Keerbergen en lid van UNIZO: "De gemeente heeft in het verleden nagelaten te investeren in een buurtinformatienetwerk. Met een BIN kunnen handelaars alert gemaakt worden wanneer er sprake is van inbraken. Door het veiligheidsthema te verwaarlozen, steeg ook het onveiligheidsgevoel bij onze inwoners. Een BIN had dit kunnen voorkomen."

N-VA Keerbergen trekt naar eigen zeggen naar de kiezer met een frisse ploeg. "Een mix van jong talent en ervaring met één gemeenschappelijk kenmerk: we dragen goed bestuur van onze gemeente hoog in het vaandel. Het is onze ambitie om na 14 oktober Keerbergen mee te besturen. Voor de Keerbergenaars, met de Keerbergenaars." (BMK)